Peugeot 408 je v historii značky i na současném trhu s automobily prvním vozem svého druhu. Tento nový model je překvapivý a nečekaný. Vyčnívá z modelové řady značky v různých směrech. Kromě postoje šelmy a jedinečného vzhledu přináší také technickou dokonalost zaměřenou na efektivitu a inteligentní elektrifikaci, stejně jako emoce a potěšení z jízdy.

Peugeot 408 vyniká především svou dynamickou siluetou fastbacku a nezaměnitelným stylem, který se vymyká současným kategoriím. Linie jsou ostré, mřížka chladiče, která přebírá barvu karoserie a dokonale tak splývá s přední částí vozu, je přerušena novým znakem Peugeot v podobě lví hlavy. Překvapivý je obrácený tvar zadního nárazníku, který dodává profilu nebývalou dynamiku. Model 408 stojí pevně na velkých kolech o průměru 720 mm. Dvacetipalcové ráfky mají nezvyklý geometrický design. Peugeot 408 svým předním světelným podpisem ve tvaru tesáků a zadními světly ve tvaru tří drápů dokonale zapadá do rodiny Peugeot.

Rozměry nového Peugeot 408

Nový Peugeot 408 je 469 cm dlouhý, 148 cm vysoký a jeho rozvor dosahuje 279 cm. Interiér tak nabízí štědrý prostor ve druhé řadě, místo pro kolena činí 188 mm. Velkorysý je také zavazadlový prostor s objemem 536 litrů, po sklopení opěradel zadních sedadel tento objem vzroste až na 1611 litrů. Výsledná silueta vozu je štíhlá a elegantní, což přispívá k aerodynamické účinnosti.

Nový Peugeot 408 – ergonomický a moderní interiér

Není překvapením, že uvnitř vozu najdou klienti Peugeot i-Cockpit®, uspořádání interiéru, které je již deset let s každou novou generací vylepšováno a modernizováno. Kompaktní volant, který je součástí systému Peugeot i-Cockpit®, mnohanásobně zvyšuje požitek z jízdy. Nabízí jedinečnou hbitost a přesnost pohybu. Volant nového modelu 408 je ergonomický a vyhřívaný . Jsou na něm seskupeny ovládací prvky multimediálního systému (rádio, telefon) a některých asistenčních systémů řízení.

Nový digitální přístrojový panel je umístěn v úrovni očí těsně nad volantem a má desetipalcový displej. Ve výbavě GT je přístrojový panel k dispozici v technologii 3D. Digitální sdružený panel je plně konfigurovatelný a přizpůsobitelný na míru. Má několik režimů zobrazení (online navigace TomTom, rádio/média, asistenční systémy řízení, tok energie atd.), které lze upravovat přímo pomocí ovladače na volantu.

Stavba přístrojové desky vozu nový Peugeot 408 vychází z principu „high-vent“, kdy jsou větráky umístěny vysoko, těsně před hlavami cestujících, což je optimální poloha pro zajištění tepelného komfortu. Tato architektura také umožňuje přiblížit středový desetipalcový dotykový displej, který je umístěn o něco níže než digitální přístrojový panel ležící přímo před zraky řidiče, a je tak blíže dosahu řidiče.

Zatímco středový displej je směrován k řidiči, středová konzola je naopak otevřená směrem ke spolujezdci. Všechny dynamické ovladače vozu jsou seskupeny do oblouku na straně řidiče. Ten může jediným dotykem volit mezi různými režimy, které nabízí osmistupňová automatická převodovka EAT8.

Konektivita a online služby v novém Peugeotu 408

Nový Peugeot 408 nabízí velmi vysokou úroveň online služeb. Jeho nový systém infotainmentu je ergonomický a zajišťuje plynulé používání. Funkce zrcadlení propojující chytrý telefon se systémem infotainmentu vozu je bezdrátová. Přes Bluetooth je možné připojit dva telefony současně. Zařízení vozu Peugeot 408 doplňují čtyři zásuvky USB-C.

Kompletní zážitek z používání infotainmentu dovršuje Peugeot i-Connect Advanced s vysoce výkonnou a efektivní online navigací TomTom. Pro optimální čitelnost se mapa zobrazuje na celém desetipalcovém displeji a aktualizuje se „over the air“, tj. přímo přenosem dat prostřednictvím telekomunikační sítě.

Jako každodenní spojenec pro větší bezpečnost a jednoduchost slouží povel „OK Peugeot“ s funkcí pro rozpoznávání hlasu. Tento povel zajišťuje přístup ke všem funkcím infotainmentu.

konektivita Peugeot 408
konektivita Peugeot 408

Nejmodernější asistenční systémy v novém Peugeotu 408

Na palubě nového Peugeotu 408 je k dispozici velmi komplexní sada asistenčních systémů řízení nejnovější generace, které využívají informace shromažďované 6 kamerami a 9 radary a které zajišťují bezpečnější a pohodlnější řízení, manévrování a cestování. Některé z těchto systémů jsou převzaté z vyšších segmentů:

  • Adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go umožňující nastavit vzdálenost mezi vozidly;
  • Systém automatického nouzového brzdění se systémem varování před srážkou – rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, v rychlosti 7–140 km/hod;
  • Aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu nebo neoznačeného okraje vozovky s úpravou dráhy vozu;
  • Sledování pozornosti hlídá bdělost řidiče během dlouhé jízdy a při rychlostech nad 65 km/hod, a to pomocí analýzy mikropohybů volantu;
  • Rozšířené rozpoznávání dopravních značek a jejich zobrazování na digitálním panelu: kromě obvyklých značek souvisejících s rychlostí také stop, zakázaný směr jízdy, zákaz předjíždění, konec zákazu předjíždění;
  • Systém nočního vidění (Night Vision) umožnuje rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Systém funguje na vzdálenost vyšší, než je dosah potkávacích světel, infračervené záběry zobrazuje na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče;
  • Sledování mrtvého úhlu s velkým dosahem (75 metrů).
  • Výstraha na provoz za vozidlem: po zařazení zpátečky upozornění na nebezpečí v blízkosti vozu;
  • Zadní kamera s vysokým rozlišením a úhled sledování 180° se zabudovanou čisticí tryskou;
  • Parkovací kamera 360° se 4 kamerami s vysokým rozlišením (přední, zadní a dvě boční);
  • Zpětná zrcátka s funkcí samočinného sklápění při couvání;
  • Světlomety Matrix LED pro maximální využití výkonu dálkových světel bez oslňování vozů vepředu nebo vozů přijíždějících v protisměru;
  • Automatické přepínání dálkových světlometů.

Další krok směrem k poloautonomnímu řízení bude představovat balíček Drive Assist 2.0, který bude k dispozici později. Tvoří jej adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu, k nimž přidává dvě nové funkce dostupné na komunikacích se středním dělicím pásem:

  • Poloautomatická změna jízdního pruhu: vůz řidiči nabídne předjetí vozu vepředu a poté možnost opětovného zařazení do původního jízdního pruhu, to vše při rychlosti od rychlosti 70 do 180 km/hod;
  • Včasné doporučení rychlosti: systém nabídne řidiči, aby přizpůsobil rychlost vozu (zrychlení nebo zpomalení) podle značek omezujících rychlost.

Nový Peugeot 408 nabízí dva plug-in hybridní motory:

PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8: pohon 2 kol / kombinace motoru PureTech o výkonu 180 k (132 kW) a elektromotoru o výkonu 81 kW ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou e-EAT8

PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8 / pohon 2 kol / kombinace motoru PureTech o výkonu 150 k (110 kW) a elektromotoru o výkonu 81 kW ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou e-EAT83

Lithium-iontová baterie obou plug-in hybridů má kapacitu 12,4 kWh a výkon 102 kW. K dispozici jsou dva typy palubních jednofázových nabíječek: standardní o výkonu 3,7 kW a příplatková o výkonu 7,4 kW.

V novém Peugeotu 408 nebude chybět ani spalovací motor

K dispozici je také spalovací motor, a to benzínový tříválec PureTech 1.2 o výkonu 130 k, který splňuje nejnovější emisní předpisy Euro 6.4. Je kombinován s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8 a systémem Start & Stop.

Všechny pohony nového Peugeotu 408 jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou, která je zárukou komfortu a efektivity.

Dieselový motor není v modelové řadě 408 nabízen, nicméně v budoucnu bude paleta pohonů rozšířena o 100% elektrickou verzi.

Chcete se dozvědět více? Pošlete nám poptávku nebo dotaz.

Poslat zprávu