Pežoťák

Klub všech Pežoťáků

Závěr sezony ETCC cestovních vozů se konal na slavném městském okruhu v Italské Imole. Závodníci se rádi převezou na místo boje pohodlně a samozřejmě i s rodinou a já to neudělal jinak. Jako ambasador Peugeotu Kopecký mám nějaké povinnosti, ale také nějaká privilegia a díky tomu jsme já, Mikuláš a moje žena osedlali, zhruba týden před oficiálním uvedením v ČR, Travellera a hurá na pořádnou štreku.

Auto mělo před sebou stovky kilometrů a nás bylo jenom 2 a ½, tak jsme jednoduchým šmahem vyhodili prostřední řadu sedadel, udělali si obytné náměstíčko a hurá směr Autodromo Enzo e Dino Ferrari.

Nejčko k Travelleru a jeho výbavičce. Peugeot dal do této dodávky nejmodernější techniku a tedy vedle již obligátního stop startu, například hlídání mrtvého úhlu, hlídání vyjetí z pruhu, hlídání řidiče zdali nechrupe, apod. Pohodlí zajištují kůží potažené a elektricky ovládané křesla s třístupňovým výhřevem vašeho pozadí.

Palubní desce dominoval displej prvních televizí a pod ním ovladač automatu. Ovladač sice nevyjíždí při probuzení vozu k životu, ale i tak vám připomene premiovku z Britanie. Převodovku ovládáte skrze kolečko na poloostrově, který mě tlačil do kolena. Volant, také potažený volkem, menší jak ve Fiatu 500, je skvělej. Prostoru všemi směry dosti, bez bolesti. Světlo v interiéru zajištují panorama okénka jako v lodi. Pohodlí nástupu a výstupu zajistily boční elektricky posuvné dveře, které jdou ovládat jak z klíčku, tak z 2.řady, tak z místa řidiče, případně s plnýma rukama i nohama díky Handsfree ovládání. To je vychytávka, která sbírá velké plusové body. Náš Mikuláš se díky těmto dveřím stal po dobu výletu stevardem.

Pod kapotou, jak jinak, naftička. V našem případě dvoulitr se 180 koníky. Auto nemá problém držet nepovolenou rychlost a ani se nezadýchá. Podle mě není vhodné usuzovat o spotřebě, neb mi narostly velké a těžké nohy a navíc už jsem se viděl na okruhu. Ovšem myslím, že po zajetí bude auto nárokovat cca 7 litérků. Ohledně designu je to těžký. Když se to líbí mně, neznamená to, že se to bude líbit všem. Dle mého úsudku, kola dělají auto a tady se na to nějak zapomnělo. To je asi tak všechno. Ovšem pozor, frantíci se toho nikdy nebáli a co je nyní takto, nemusí tak být napořád.

Co je důležité, že se to auto dobře řídí, což potvrdila také moje žena. Nedělalo jí vrásky jezdit s Travellerem do práce, do centra města a parkovat. To je jasná známka toho, že takto naspecifikované auto patří rodině. Je luxusní, dobře udělaný a vaše děti ho budou, stejně jako náš Mikuláš, milovat. Nevím dáli se říct, že jeho konkurencí jsou Multivan nebo Véčko, ale pokud byste se rozhodovali které z těch tří, tak vězte, že pří shodné výbavě a výkonu a tudíž užitné hodnotě, bude tenhle krasavec se lvem ve znaku minimálně o půl míče levnější.

Jelikož jsme tento model shledali jako vhodný na delší cestování, vrátili jsme se do Travellera ještě jednou a to bylo teprve nedávno, když už se začal prodávat jako housky na krámě. Vyjeli jsme si s ním na advent do Dráždan v den, kdy se město rozrostlo o více jak 100 000 návštěvníků, kteří stejně jako mi kráčeli za obří štolou a hrnkem Glühwein. Ať to byla Italská Imola, nebo adventní Drážďany, všude nás Traveller vezl bez jediného zaváhání a jsem si jist, že to tak případně udělá i vám.

Spotřeba naprosto druhotná, neb je mizivá. Kufr vám stačí, boha jeho, co byste chtěli všechno vozit? Nešetřete na velikosti kol, neb kola dělají auto a máte doma auto, které je nejen přitažlivé a originální, ale i schopné, bezpečné a zábavné.

S úctou a pokorou,

Váš Pežoťák Lukáš

Ambasadoři KOPECKÝ

Prof. MUDr. Jan Pirk, DrSc.

Prof. MUDr. Jan Pirk, DrSc.

Lukáš Langmajer

Lukáš Langmajer

Registrace do klubu Pežoťáků

Zadejte Vaše jméno
Zadejte telefonní číslo
Zadejte email v platném tvaru
Pro využití online poptávky je nutný souhlas