Po pětidvéřovém hatchbacku představuje značka Peugeot také praktičtější kombík s označením SW. Jedná se o nezaměnitelný a originální model s výrazným designem, elegantním profilem a propracovanou zádí. Je úsporný a supermoderní, aniž by slevil ze zásadních principů a očekávání zákazníků v segmentu kompaktních kombi.

Nový Peugeot 308 SW upoutá na první pohled svými přednostmi:

  • velký prostor pro cestující díky délce 464 cm (+5,5cm proti předchůdci) a rozvoru 273 cm (ten je identický)
  • úspornost s optimalizovanou aerodynamiku s Cx 0,277 a SCx 0,618, což přináší snížení emisí CO₂ a spotřeby paliva;
  • nespočet úložných prostor, jejichž hlavním cílem je pohodlí a praktičnost;
  • velká středová konzola je ergonomická a nabízí prostor pro předměty každodenního života;
  • modularita při běžném každodenním používání díky lavici, kterou lze rozdělit na tři části (40/20/40) a lze ji sklápět ze zavazadlového prostoru;
  • zavazadlový prostor s dvoupolohovou podlahou a elektricky ovládaným víkem pro bezkontaktní otevírání;

Špičkový a technologicky vyspělý nový Peugeot 308 SW je stejně jako hatchback 308 vybaven uspořádáním interiéru Peugeot i-Cockpit®. Jde o zcela nový zážitek přinášející lepší ergonomii, atraktivní design, větší potěšení z jízdy, lepší kvalitu a konektivitu.

Stejně tak nový Peugeot 308 SW nabízí identické pohonné jednotky jako krátká verze.

Nový Peugeot 308 SW – Trh a zákazníci

Nový Peugeot 308 SW patří do segmentu C kombi, trhu, na kterém Peugeot již mnoho let slaví úspěchy. Zákaznická základna vozů kombi je v segmentu C nejmladší a zároveň nejdynamičtější. Jejími typickými představiteli jsou aktivní rodiny s dětmi a bezdětné páry, které svůj vůz intenzivně využívají. Jsou velmi nároční a mají vysoké požadavky, například z hlediska stylu, potěšení z jízdy a technologií, aniž by to bylo na úkor objemu a prostornosti vozu.

Nový Peugeot 308 SW tvoří vrchol nabídky, a to díky koncepci založené na těchto klíčových tématech: design, efektivita, technologie a modularita.

Výrazný charakter nového Peugeotu 308 SW

Nový Peugeot 308 SW je vůz s výraznou osobností, který ztělesňuje heslo „Styl ve službách funkčnosti“. Byl navržen tak, aby z objektu, jehož hlavním posláním je převoz nákladu, prostor na palubě a praktičnost, vytvořil objekt touhy. Rozvor je o 55 mm delší než u hatchbacku, což zeštíhluje siluetu a zvětšuje prostor v zadní části. Záď nového Peugeotu 308 SW přebírá charakteristický styl boků hatchbacku, které jsou vytvarovány do hloubky, a vytvořený světelný efekt přitlačuje vůz k zemi a zajišťuje mu tak jeho typický postoj.

Na zadní části jsou použita ultratenká full LED světla hatchbacku, ovšem bez černé lišty, neboť nový Peugeot 308 SW se snaží spíše opticky zvětšit plochu karoserie, zejména u zadního výklopného víka pro zdůraznění možností praktického využití verze SW a využívají technologii Full LED. Mají podobu tří lvích drápů, a vytvářejí tak moderní a pro značku typický světelný podpis. Stejně jako u hatchbacku byla i zadní část vozu navržena tak, aby optimalizovala proudění vzduchu ve prospěch aerodynamických vlastností.

Nový Peugeot 308 SW bude k dispozici v 7 odstínech: Modrá Avatar, Červená Elixir, Bílá Perle Nacré, Bílá Banquise, Šedá Artense, Šedá Platinium, Černá Perla Nera

Perfect Fit: přirozeně praktický Peugeot 308 SW

Nový Peugeot 308 SW má oproti hatchbacku prodloužený rozvor (+55 mm), který tak dosahuje 273,2 cm. Ve druhé řadě sedadel má o 129 mm více místa pro kolena, současně došlo k maximalizaci objemu zavazadlového prostoru.

Nový Peugeot 308 SW je delší, nižší a elegantnější než jeho předchůdce:

  • délka je nyní 464 cm (+6 cm)
  • rozchod kol je shodný: 155,90 cm / 155,30 cm
  • čelní sklo získalo větší sklon a posunulo se dozadu
  • výška se snížila o 20 mm a činí 144 cm

Zadní převis je o 21 cm delší než u hatchbacku, takže záď je perfektně vyvážená:

  • nárazník dokonale odráží nový design vozu,
  • zavazadlový prostor je hluboký a prostorný.

Rozměry Peugeotu 308 SW odpovídají požadavkům zákazníků v tomto segmentu. Nový model tak přichází s jedním s nejlepších zavazadelníků na trhu. Kromě prostornosti nabízí také u vozidel se spalovacími motory dvoupolohovou podlahu, která zajišťuje praktičnost a modularitu.

Pro ještě lepší využitelnost je nový Peugeot 308 SW standardně vybaven lavici dělenou na tři části (40/20/40). Využívá se zde systém pro okamžité sklopení všech tří částí pomocí dvou ovladačů snadno přístupných z bočních stran zavazadlového prostoru. Tato modulární lavice umožňuje podle požadavků zákazníka následující konfigurace:

  • pouze pravé opěradlo sklopené dolů
  • pouze prostřední opěradlo sklopené dolů, čímž vznikne dlouhý prostor pro lyže nebo dlouhé předměty
  • levé a prostřední opěradlo sklopené
  • pravé a prostřední opěradlo sklopené
  • všechna opěradla sklopená

Po sklopení lavice je možné naložit předmět delší než 185 cm.

Pro větší praktičnost je prostor kufru vybaven 12 V zásuvkou umístěnou na pravé liště zavazadlového prostoru, LED osvětlením celého prostoru, dvěma úložnými síťkami a háčky na tašky.

Kryt zavazadlového prostoru lze snadno uvolnit jednou rukou přesunutím středové rukojeti směrem nahoru. U verzí se spalovacím motorem je možné kryt zavazadlového prostoru uložit pod koberec nebo pod dvoupolohovou podlahu.

Horní část víka zavazadlového prostoru má elektrické ovládání pro bezkontaktní otevírání. Ovládání probíhá automaticky:

  • pohybem nohou pod nárazníkem,
  • stisknutím tlačítka na klíči s dálkovým ovládáním,
  • stisknutím vnějšího ovládání víka,
  • stisknutím tlačítka na přístrojové desce.

Přirozeně úsporný Peugeot 308 SW

Aerodynamika vozu nový Peugeot 308 SW je na velmi vysoké úrovni, hodnota Cx je 0,277 a SCx 0,618. Styl všech dílů karoserie je optimalizován (nárazníky, deflektory, difuzor, sloupky karoserie, zpětná zrcátka, kryty podvozku atd.). Aerodynamiku zlepšuje i konstrukce kol, která významně přispívá k lepšímu výkonu. Ústředním tématem vývoje pak byla ekologická účinnost. Nová platforma pomáhá u nového Peugeotu 308 SW snižovat spotřebu paliva a emise CO₂. Pro zlepšení vibračního komfortu byla tuhost karoserie optimalizována díky lepení konstrukčních prvků. Více než kdy jindy je potěšení z jízdy zapsáno přímo v genech tohoto nového modelu. Výsledkem je příkladná jízdní stabilita, jízdní komfort, potěšení z jízdy a vzhledem k poloměru otáčení 10,68 m i dokonalá ovladatelnost ve městě.

Příjemná a útulná atmosféra

Přední sedadla získala označení AGR (Aktion für Gesunder Rücken) oceňující ergonomii a rozsah nastavení. Mohou být také vybavena elektrickým desetibodovým nastavením se dvěma možnými uloženími do paměti. Obě přední obepínající sedadla mohou být za příplatek vybavena vyhříváním a masážním systémem s 8 kapsami a několika programy.

Ani konektivita nezaostává, od úrovně Allure jsou v zadní části středové konzoly umístěny dvě zásuvky USB C (nabíjení a nabíjení/data).

Další vylepšení se týkají jednotlivých prosklených ploch vozu nový Peugeot 308 SW:

  • plně vyhřívané čelní sklo
  • větší tloušťka skla vpředu i vzadu
  • v některých úrovních výbavy jsou v první řadě k dispozici boční akustická vrstvená skla
  • bezrámové vnitřní zpětné zrcátko od úrovně Allure, s LED kontrolkou v modrozelené barvě u hybridních motorů, která signalizuje okolí, že se vůz pohybuje s nulovými emisemi

Klimatizace využívá zcela nový systém, který zvyšuje tepelný komfort posádky. Cestující ve druhé řadě mají navíc k dispozici větráky v zadní části středové konzoly.

Pro komfortní cestování je nový Peugeot 308 SW opatřen systémem AQS (Air Quality System), který neustále monitoruje kvalitu vzduchu vstupujícího do kabiny, a je schopen sám aktivovat recyklaci vzduchu. Od úrovně výbavy GT pohodu zvyšuje i systém Clean Cabin pro úpravu vzduchu s filtrací znečišťujících plynů a částic. Údaje o kvalitě vzduchu se zobrazují na centrálním dotykovém displeji.

Nový prémiový Hi-Fi systém Focal®, vyvinutý pro nový Peugeot 308 SW ve spolupráci s francouzským výrobcem audiosystémů Focal, je výsledkem více než tříleté spolupráce. Systém tvoří 10 reproduktorů s exkluzivními patentovanými technologiemi:

  • 4 hliníkové obrácené kopulovité výškové reproduktory TNF,
  • 4 basové reproduktory s polyglassovou membránou 165 mm a systémem TMD (Tuned Mass Damper),
  • 1 středový kanál s polyglassovou membránou,
  • 1 subwoofer Power-Flower™ s trojitou cívkou.

Reproduktory jsou spojeny s novým 12kanálovým zesilovačem 690 W (vylepšená technologie třídy D) a doplňuje je systém pro digitální zpracování zvuku Arkamys. Týmy Peugeot a Focal společně našly umístění na míru pro každý reproduktor, aby systém všem cestujícím nabídl skvělý zvukový zážitek. Zvuk na palubě je stabilní a přesný, výšky jsou jasné a dokonalé a basy jsou hluboké a silné.


prémiový Hi-Fi systém Focal

TECHNO SPIRIT, nový Peugeot i-Cockpit®

Peugeot i-Cockpit® se již stal součástí DNA značky. S každou generací je bohatší a modernější. V případě vozu Peugeot 308 SW byla vylepšena jeho ergonomie, kvalita, design i technologie a nabízí zcela nový systém infotainmentu Peugeot i-Connect®.

Nový kompaktní volant má v sobě zabudovaná čidla, která rozpoznají úchop volantu při používání nových asistenčních systémů řízení. Na ergonomickém a případně i vyhřívaném volantu jsou seskupeny všechny ovládací prvky, tj. rádio, média, telefon, asistenční systémy řízení.

Peugeot i-Cockpit® si zachovává princip středového displeje orientovaného na řidiče. Toto umístění optimalizuje ergonomii řízení, přitom neopomíjí spolujezdce. Totéž platí pro středovou konzolu, která je záměrně nakloněná směrem ke spolucestujícímu. Jedním z cílů při vytváření stylu interiéru bylo právě vyvážit prostor mezi oběma pasažéry na předních sedadlech.

Design středové konzoly odráží prostorově úsporný vzhled nové klimatizační jednotky. Na oblouku na straně řidiče jsou seskupeny všechny dynamické ovládací prvky vozu:

  • nový kompaktní ovladač pro impulsní volbu jízdního režimu (Reverse, Neutral, Drive) a 2 tlačítka (Parking a Manual) osmistupňové automatické převodovky,
  • volič režimu řízení (Electric, Hybrid, Eco, Normal a Sport), dle motorizace.

Oblouk středové konzoly sahá až k místu vyhrazenému pro bezdrátové nabíjení telefonu. Zbytek konzoly je určen pro odkládání předmětů a pro další využití:

  • dva držáky na nápoje,
  • dvě zásuvky typu USB C (nabíjení a nabíjení/data),
  • odkládací přihrádky o celkovém objemu 34 litrů,
  • loketní opěrka.

Nový Peugeot 308 SW se tak stává jedním z nových měřítek segmentu.


odkládací přihrádky nový Peugeot 308 SW

Peugeot i-Connect a i-Connect Advanced

Nový systém infotainmentu nabízí každému podle jeho přání to nejlepší ze světa chytrých telefonů i ze světa automobilů. Ergonomický systém, který dokonale splňuje běžné každodenní potřeby, umožňuje každému řidiči definovat a uložit předvolby zobrazení, prostředí a nastavení (až 8 profilů).

Funkce zrcadlení je nyní bezdrátová a přes Bluetooth je možné připojit dva telefony současně.

Středový 10" displej s vysokým rozlišením je plně a snadno přizpůsobitelný, lze u něj nastavit více oken s widgety nebo zástupci. Velmi snadno se ovládá a reaguje podobně jako tablet.

Kompletní technologický zážitek dovršuje Peugeot i-Connect Advanced s vysoce výkonnou a efektivní on-line navigací TomTom. Pro optimální čitelnost se mapa zobrazuje na celé 10" obrazovce a aktualizuje se „over the air“.

Jako každodenní spojenec pro větší bezpečnost a jednoduchost slouží povel „OK Peugeot“ s funkcí pro rozpoznávání hlasu, který zajišťuje přístup ke všem funkcím infotainmentu. Systém zahrnuje palubní dokumentaci i výukové programy a poskytuje tak pomoc při užívání vozu.

Asistenční systémy řízení

Nabídku palubních technologií doplňují ve voze nový Peugeot 308 SW asistenční systémy řízení poslední generace na nejvyšší úrovni know-how značky.

Další krok směrem k poloautonomnímu řízení představuje balíček Drive Assist 2.0. Tvoří jej adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go (v případě automatické převodovky EAT8) a systém udržování vozu v jízdním pruhu, k nimž přidává tři nové funkce dostupné na komunikacích se středním dělicím pásem:

  • Poloautomatická změna jízdního pruhu: vůz řidiči nabídne předjetí vozu vepředu a poté možnost opětovného zařazení do původního jízdního pruhu, to vše při rychlosti od 70 do 180 km/hod;
  • Včasné doporučení rychlosti: systém nabídne řidiči, aby přizpůsobil rychlost vozu (zrychlení nebo zpomalení) podle značek omezujících rychlost;
  • Přizpůsobení rychlosti v zatáčkách: optimalizuje rychlost vozu podle sklonu zatáčky, až do rychlosti 180 km/hod.

Nový Peugeot 308 SW je sériově nebo za příplatek dodáván s novou výbavou na úrovni vyšších segmentů:

  • Bezkontaktní otevírání dveří s elektrickým ovládáním víka zavazadlového prostoru;
  • Systém sledování mrtvého úhlu s delším dosahem (75 metrů);
  • Výstraha na provoz za vozidlem (po zařazení zpátečky upozornění na nebezpečí v blízkosti vozu);
  • Nová zadní kamera s vysokým rozlišením a úhlem sledování 180° se zabudovanou čisticí tryskou;
  • Parkovací asistent 360° se 4 kamerami (přední, zadní a 2 boční);
  • Bezklíčový přístup a startování s funkcí Proximity;
  • Plně rozmrazitelné vyhřívané přední sklo a vyhřívaný volant;
  • Nouzové volání „E-call+“ s informacemi o počtu cestujících a poloze včetně směru vozu na silnici;
  • Indexace vnějších zpětných zrcátek po zařazení zpátečky.

Nový Peugeot 308 SW nabízí stejně jako jeho kratší verze kompletní nabídku dalších asistenčních systémů na podporu řízení, bezpečnosti a komfortu.

PERFECT FIT, motory Peugeot 308 SW

V nabídce vozu nový Peugeot 308 SW jsou dva plug-in hybridní motory, které jsou symbolem strategie Power of Choice:

  • HYBRID 225 e-EAT8 / pohon 2 kol / spojení motoru PureTech 180 k (132 kW) a elektromotoru 81 kW s automatickou osmistupňovou převodovkou e-EAT8 / emise od 26 g/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 59 km ;
  • HYBRID 180 e-EAT8 / pohon 2 kol / spojení motoru PureTech 150 k (110 kW) a elektromotoru 81 kW s automatickou osmistupňovou převodovkou e-EAT8 / emise CO₂ od 25 g/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 60 km11.

Lithium-iontová baterie má kapacitu 12,4 kWh, výkon je 102 kW. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají veškeré způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Standardně jde o zařízení pro nabíjení jednofázově výkonem 3,7 kW, za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení třífázově 7,4 kW.

Přibližné doby nabíjení:

  • přes Wall Box (32 A) 7,4 kW: plné nabití za 1 hod 55 min pomocí jednofázové palubní nabíječky (7,4 kW);
  • přes zesílenou zásuvku (16 A): plné nabití za 3 hod 50 min pomocí jednofázové palubní nabíječky (3,7kW);
  • přes standardní zásuvku (8 A): plné nabití za 7 hod 5 min pomocí jednofázové palubní nabíječky (3,7 kW).

Nový Peugeot 308 SW je nabízen s následujícími spalovacími motory s emisemi CO₂ od 115 g/km. Motory splňují nejnovější emisní normy Euro 6.

Benzínové tříválcové motory 1,2 l:

  • PureTech 110 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
  • PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
  • PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.

Dieselové čtyřválcové motory 1,5 l:

  • BlueHDI 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
  • BlueHDI 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.

Nový Peugeot 308 SW se na trh dostane na začátku roku 2022 a bude se vyrábět ve francouzské továrně v Mulhouse.

Chcete se dozvědět více? Pošlete nám poptávku nebo dotaz.

Poslat zprávu