Novinky

ze světa Peugeot

Peugeot představuje nové SUV 2008 určené všem, kdo jsou připraveni dát řízení nový impuls. Vůz, který bude v prodeji již ke konci roku, stejně jako celá značka Peugeot vyznává svobodu a sdílí vizi vzrušující budoucnosti. Díky komplexní nabídce pohonů bude nový Peugeot 2008 k dispozici se třemi typy motorů: elektrickým, benzínovým a naftovým, přičemž všechny přinášejí mimořádně stimulující pocity za volantem.

Nový Peugeot 2008 přispívá k úspěchu produktové řady Peugeot. Svým vzhledem potvrzuje svou příslušnost ke kategorii kompaktních SUV a současně z ní vyčnívá svými inovacemi a technologiemi.

S atletickými a svalnatými křivkami nový model navozuje dojem bezpečí a stability. Při pohledu zepředu zaujme hrdě působící rovnou maskou chladiče (u elektrické verze v barvě karoserie), propracovanou kapotou a potkávacími světly s LED diodami umístěnými pod světlomety. Profil vozu je výrazně tvarovaný, doplněný originálními trojúhelníkovými liniemi. Robustní vzhled zdůrazňují i kola o velkém průměru (690 mm). 18'' ráfky mají nové ozdobné vložené prvky, které přinášejí dvojí účinek: individualizaci a výrazné snížení hmotnosti (4kg na všechna kola).

Zadní propracovaná část s vysokou podokenní linií zahrnuje světla spojená černým pásem a dvojitý výfuk (v případě motorů PureTech 130/155 a BlueHDi 130). Charakteristický podpis se 3 LED drápy získal nový výraz. Vzadu svítí ve dne i v noci u všech úrovní výbavy a u těch nejvyšších i v předních světlometech.

Nový Peugeot 2008 disponuje útulným a příjemným interiérem, ve kterém se u verzí GT Line a GT objevují světelné ozdobné prvky v 8 různých odstínech volitelných prostřednictvím dotykového displeje.

Intuitivní univerzálnost a komfort

Díky prostornosti na zadních sedadlech (nový rekord pro novou platformu CMP) je nové SUV Peugeot 2008 mimořádně univerzální. S délkou 430 cm a rozvorem 260 cm nabízí rovněž pohodlný zavazadlový prostor o objemu 434 l (norma VDA V210), a to u všech verzí včetně elektrické. Modularitu zajišťují dvě úrovně podlahy zavazadelníku (v závislosti na provedení) a zadní lavice, po jejíž sklopení vznikne prakticky rovná plocha.

Nový Peugeot i-Cockpit® 3D

Tato koncepce kabiny, kterou si zákazníci velmi oblíbili a nalezneme ji již ve více než 5 milionech vozů Peugeot po celém světě, se u nového SUV Peugeot 2008 objevuje v modernizované verzi.

Informace jsou umístěny v zorném poli řidiče a jsou promítány ve formě hologramu. Údaje jsou výrazné a dynamické. V závislosti na své důležitosti nebo aktuálnosti se zobrazují blíž k očím řidiče, čímž se zvýší jeho reaktivita přibližně o půl vteřiny. Peugeot i-Cockpit® 3D, který byl poprvé odhalen u nového Peugeotu 208, představuje skutečnou inovaci, první na světě v tomto segmentu. Dotykový displej má u některých verzí výbavy úhlopříčku 10 palců a ovládá se pomocí ikon umístěných vedle přepínačů (toggle switches).

Zpracování materiálů je přesné a noblesní. Kromě zraku totiž musí potěšit i hmat. Na palubní desce byl použit měkčený plast a na mnoha místech v kabině sofistikované a příjemné materiály jako jsou Alcantara® nebo kůže Nappa®. Dveřní panely a prvky zabudované do palubní desky mají „karbonový“ vzhled.

Ovládání automatické převodovky EAT8 je 100% elektrické („shift and park by wire“), což umožňuje snadné a intuitivní používání. Doplňují ho ovladače na volantu, aby řidič mohl v případě potřeby řazení rychle převzít.

Moderní a technologické

Asistenční systémy nového modelu 2008, převzaté z vyšších segmentů, jsou v této kategorii vzácné či dokonce unikátní. Nabízí to nejlepší z know-how značky Peugeot.

Uživatelé vozu, kteří používají každodenně smartphone, ocení možnosti, které nové SUV Peugeot 2008 přináší. Informace z telefonu se díky kompatibilitě MirrorScreen s protokoly MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto přenášejí na centrální displej. Kromě podložky pro nabíjení indukcí jsou v závislosti na verzi výbavy k dispozici až 4 USB porty (2 v přední části včetně jednoho portu USB-C a 2 vzadu). Spokojeni budou i milovníci hudby. Hi-fi systém nového SUV Peugeot 2008, vyvinutý ve spolupráci s proslulým francouzským výrobcem audiosystémů Focal®, je výsledkem více než tříleté práce.

Nový Peugeot 2008 je postaven na účinné modulární platformě nejnovější generace CMP (Common Modular Platform), která poskytuje možnost využití jakéhokoliv typu pohonu. Zákazník si dle svých potřeb a způsobu využití vozů může vybrat mezi 100% elektrickým, benzínovým nebo naftovým motorem. Při jízdě si v závislosti na verzi výbavy může pomoci voliče režimu zvolit režim jízdy „Eco“, „Normal“ a „Sport“. Pro cesty v náročnějším terénu je vůz možné vybavit systémem Grip Control s funkcí Hill Assist Descent Control (HADC) napomáhající při jízdě ze svahu. Díky této funkci má řidič dokonalou kontrolu nad vozem a jeho dráhou na strmém svahu.

Vývoj se zaměřil především na energetickou účinnost, takže všechny motory získaly řízené vstupy vzduchu, kola se směrovaným prouděním vzduchu a dokonce také aerodynamický podvozek. Vše se tak zaměřilo na řízený průtok vzduchu, a tudíž na optimalizovaný koeficient průniku vzduchu.

Radost z řízení Full Electric

Jízda s elektromotorem dokáže být velice příjemná a i toto první elektrické SUV Peugeot přináší zcela nové pocity. Řidič získává s tímto 100% elektrickým motorem vysokou úroveň akcelerace, v naprostém tichu a bez vibrací. K tomuto potěšení se přidává i volnost pohybu, neboť díky elektromotoru může řidič svobodně jezdit v centru města i v zelených zónách s omezeným provozem.

Motor o výkonu 100 kW (136 k) s točivým momentem 260 Nm, který je k dispozici okamžitě, zajišťuje snadné řízení ve všech situacích. Baterie o velké kapacitě 50 kWh nabízí dojezd v souladu s novou normou WLTP až 310 km. Záruka na tuto baterii je 8 let nebo 160 000 km pro 70 % její dobíjecí kapacity.

Vzhledem k tomu, že elektrický pohon nesmí omezovat praktičnost vozu, jsou baterie zabudované v podlaze, což zaručuje, že prostornost kabiny a objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u vozů se spalovacím motorem.

Zvláštní pozornost byla věnována také dynamickému chování nového elektromobilu. Vůz poskytuje jízdní stabilitu a radost z jízdy srovnatelné s benzínovými a naftovými verzemi. Nápravy byly přizpůsobeny a současně bylo dosaženo optimálního rozložení hmotnosti.

Doba nabíjení závisí na výkonnosti dobíjecích stanic:

  • 16 hodin pro plné nabití přes systém Green Up™ Legrand® prostřednictvím dobíjecího kabelu, který je dodáván spolu s vozem;
  • 5 hodin 15 minut až 8 hodin pro úplné nabití prostřednictvím WallBoxu (trojfázový 11 kW nebo jednofázový 7,4 kW);
  • 30 minut pro nabití 80 % baterie prostřednictvím veřejných rychlodobíjecích stanic 100 kW, jejichž použití umožňuje tepelná regulace baterie.

Výkonné a odpovědné: spalovací motory splňují nejnovější normy Euro 6

Spalovací motory splňující nejnovější normy Euro 6 jsou vybavené posledními technologickými novinkami značky Peugeot. Všechny agregáty používají systém Stop & Start a filtr pevných částic. Pro ještě komfortnější jízdu mohou být některé z těchto motorů spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou (EAT8) poslední generace.



Zaujal Vás nový Peugeot 2008?

Pošlete nám nezávaznou poptávku či dotaz!

  1. Jméno a příjmení(*)
    Zadejte požadovaný údaj, prosím.
  2. Váš email(*)
    Zadejte požadovaný údaj, prosím.
  3. Telefon(*)
    Zadejte požadovaný údaj, prosím.
  4. Odkud pomůžeme?


  5. S čím můžeme pomoci?




    Invalid Input
  6. Datum testovací jízdy?
    Neplatný vstup
  7. Vaše zpráva
    Zadejte požadovaný údaj, prosím.
  8. Osobní údaje(*)
    Pro využití online poptávky je nutný souhlas

Ambasadoři KOPECKÝ

Prof. MUDr. Jan Pirk, DrSc.

Prof. MUDr. Jan Pirk, DrSc.

Lukáš Langmajer

Lukáš Langmajer