Odlišovat se, dělat věci jinak a naplno, v tom jsme si podobní a je to možná i ten hlavní důvod, proč jsme si padli do oka a proč jsme se domluvili před rokem na vzájemné spolupráci.

Designéra Martina Hrušku, který navrhuje pódia a světelné show pro největší světové hvězdy showbusinessu, oslovil design naší loňské novinky Peugeotu 3008 a údajně díky skvělým referencím (za které našim zákazníkům děkujeme), se také objevil v našem autosalonu na Praze 10. My zase náhodou byli na loňském koncertu Leoše Mareše a oslovilo nás to, co dělá on, jak to dělá a díky tomu pro koho to také dělá. Rok se s rokem sešel a ze spolupráce se nakonec stalo přátelství.

„Klíč ke všemu je udělat něco výjimečného, o čem se bude mluvit,“ říká nejznámější český stage designer Martin Hruška, který stojí za přípravou výpravné show pro MarpoArenu nebo loňským a letošními koncerty Leoše Mareše.

Díky spolupráci jsme si nemohli samozřejmě nechat ujít Leošovu show a samozřejmě nás zajímalo, kam až se dá něco posunout. A když jsme si pak po koncertě o tom povídali, napadlo nás zprostředkovat nějaké zajímavosti i našim fanouškům.


1. Martine, jaký byl hlavní rozdíl v zadání designu pro letošní Leošovu show oproti té loňské?

2. V čem byla letošní show výjimečná? Co zásadního třeba z technického pohledu v ní bylo jedinečné?

3. Nikdo nemohl přehlédnout světelnou kulisu kterou vytvářely divákům rozdané náramky. Mluvili jsme o tom, že s náramky přijel i speciální tým. Můžeš to rozvést?

4. Mám asi představu o tom, co stojí světla a technika na amatérské úrovni. Můžeš nastínit co stojí zhruba ozvučení a osvětlení těchto rozměrů co jsme mohli vidět v O2 Aréně?

5. Velké koncerty provází většinou několik kamiónů aparatury a parta „bedňáků“, bez kterých by se žádný velký koncert nekonal. Kolik kamiónů a kolik lidí by bylo potřeba, když bys chtěl celou stage převést a postavit někde jinde?

6. Jak se navrhuje taková show? Ty to nakreslíš a někdo to vyrobí nebo musíš pracovat s předem danými prvky?

7. Jak se ti spolupracovalo s Leošem. Je schopen si nechat rozmluvit své představy nebo na nich trvá?

8. Čím větší akce, tím více potencionálních problémů. Je něco, co se v rámci show nepovedlo a při dalším koncertu jste to museli upravovat?

9. Jedna show skončila, ale ty máš určitě další projekty. Na co se můžeme těšit nejdříve?

10. Před rokem, když jsme spolu řešili auto, tak jsi říkal, že tě zaujala třitisíceosmička především svým designem. Jak hodnotíš po roce její funkcionalitu a jízdní vlastnosti?

Moc ti děkuji za rozhovor.

Designer Martin Hruška je průkopníkem stage designu v Česku. Za svoji více než 30letou kariéru pracoval s největšími jmény českého showbyznysu, jako je Karel Gott, Leoš Mareš, Chinaski, Lucie a další. Jeho jméno rezonuje i v zahraničí, mezi posledními klienty je Paris Hilton nebo Madonna. Stage designu se věnuje od 90. let, kdy s nástupem CDček a kopírováním hudby vycítil světový trend výpravných shows a rozhodl se je rozjet u nás. Mezi jeho poslední práce patří stage pro Leoše Mareše a aktuálně stage pro Global Social Awards.

Chcete se dozvědět více? Pošlete nám poptávku nebo dotaz.

Poslat zprávu