Před dvěma lety jsem měl doma necelý rok Peugeot 308 SW GT v dieselu a od té doby jsem měl možnost vyzkoušet i jiné modely poháněné stejným motorem a stejnou převodovkou. Přední kola pohánělo vždy 180 koní a 400 Nm a k tomu pomáhala šesti stupňová automatická převodovka.

Pro běžné ježdění a občasné předjíždění kolon plně dostačující, ale upřímně, pokud sedíte v modelu s označením GT, nutí vás to čas od času stisknout tlačítko SPORT a na prázdných okrskách nechat vyplavit trochu toho adrenalinu. Tehdy ale zjistíte, že převodovka vaše touhy nesdílí a nehodlá vás ve vašich úmyslech podporovat. Při startu z křižovatky se občas zdálo, že se něco porouchalo. Při dálničním sprintu, což GT vyhovuje nejlépe, v rychlostech povolených jen u našich západních sousedů, někdy nevěděla, jestli držet pátý, nebo pustit ke slovu šestý rychlostní stupeň.

Jinak se auto vodilo po silnicích velmi příjemně a musím uznat, že nová platforma, kterou Peugeot u modelu 308 použil poprvé, posunula značku mnohem výš a dále. Svojí vizáží a obstojným výkonem mi auto dodávalo suverenitu a pocit výjimečnosti. Neustále dráždění dopravní a dálniční policie odebíralo necelých 7 litrů nafty z malé nádrže. Dle mého soudu jsem v té době nezvolil ideální barvu, ale to je jen otázka vkusu.

Kousek, který jsem dostal ke srovnání nyní, prošel časovým omlazením. Stejný motor, pár moderních vymožeností, moc hezká barva. Ale to hlavní, nová osmi rychlostní převodovka. Díky tomu, že auto už znám, mohl jsem se zaměřit jen na sladění převodovky s motorem a předními koly.

Když jsem několikráte seděl v BMW, který osm stupňů používá již nějakou dobu, říkal jsem si, jestli jich tam není nějak moc. Že by mi předchozích šest, stačilo. U Peugeotu tomu tak není, a ať v čistě automatické, tak i manuální volbě je to ideál, který doufám, že brzy najde svojí cestu i do dalších modelů značky.

V dálničních 130 točí cca 1850 otáček. Ve 200 pak 3000 otáček a motor se nechává vytáčet až do 4000. Znamená to tedy, že auto bez řečí a stabilně mizí v rychlostech, které jsou cejchované na tachometru. Sedmý a osmý rychlostní stupeň je čistě dálniční, přičemž osmý sníží otáčky od předcházejícího o 400. Nechci tím hanit předchozí skříň, chci tím jen chválit tu, která tam je teď, a to od stejného montéra.

Auto s ní získalo ještě větší suverenitu a i přesto, že na některé věci bylo při omlazení zapomenuto, tak na pocit z jízdy ne. Za mě dobrý tah a jen tak dál.

Pežoťák Lukáš



Všechny vozy Peugeot 308 skladem

Chcete se dozvědět více? Pošlete nám poptávku nebo dotaz.

Poslat zprávu