Už od chvíle, kdy značka představila Peugeot 308, který dokáže zprostředkovat výjimečné jízdní zážitky, očekávala se i sportovní verze modelu.

Její stvoření ovšem představovalo velkou výzvu, a to nabídnout obzvláště náročným zákazníkům nejradikálnější vůz modelové řady. Přijmout tuto výzvu představovalo sestavení vývojového týmu, který bude sdílet stejnou vášeň pro výkon. Značka svěřila tento úkol odborníkům z týmu Peugeot Sport, kteří mají obrovské zkušenosti získané po celém světě.

Vůz Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport poskytuje vynikající kombinaci: motor 1.6 THP S&S o výkonu 270 nebo 250 koní, diferenciál s omezeným prokluzem Torsen®, speciální nastavení podvozku, kabinu Peugeot i-Cockpit. Motor 1.6 THP S&S je navíc nejúspornější ve své kategorii, jeho emise činí pouze 139 g CO2/km a spotřeba 6,0 l/100 km.

„Při vývoji vozu 308 GTi by Peugeot Sport jsme se stejně jako u závodních vozů soustředili na všechny aspekty: hmotnost, účinnost podvozku a brzd, výkon motoru, pevná sedadla. Majitelé zažijí v této nové verzi, na které pracoval celý tým, intenzivní pocity. Je to sériový vůz s výkony na té nejvyšší úrovni“.

Bruno Famin, ředitel týmu Peugeot Sport

308 GTi by Peugeot Sport v kostce

  • Nová verze 308 GTi by Peugeot Sport nese název týmu, který stál za jejím vývojem.
  • Vůz je vybaven motorem 1.6 THP S&S, který je nabízen ve dvou úrovních výkonu, 182 kW (250 k) a 200 kW (270 k).
  • 308 GTi 270 k s rekordním poměrem hmotnost/výkon pouhých 4,46 kg/k akceleruje z 0 na 100 km/hod za necelých 6 vteřin a na zrychlení s pevným startem 1000 m mu stačí 25,3 s.
  • 308 GTi 270 k je vybaven diferenciálem s omezeným prokluzem Torsen® a koly 19’’ Carbone19 s pneumatikami Michelin Super Sport.
  • Přední kotoučové brzdy 308 GTi 270 k mají průměr 380 mm a jsou opatřeny červenými třmeny s nápisem Peugeot Sport, zadní brzdy mají kotouče o průměru 268 mm.
  • Design vozu 308 GTi je výrazný a exkluzivní: světlá výška byla snížena o 11 mm, vůz získal zbrusu novou přední masku i zadní část vozu, sportovní charakter se vtiskl i do interiéru vozu.
  • U karoserie vozu 308 GTi 270 k se exkluzivně na přání objevuje ostrý barevný předěl spojující nový jasně červený odstín Ultimate a černou Perla Nera.
  • Podvozek seřízený závodními jezdci, motor nastavený na nejvyšší výkon, působivý zvuk linoucí se z výfuku… a k tomu Peugeot i-Cockpit, Driver Sport Pack, skořepinová sedadla…, výsledek je triumfální!

Ve verzi GTi se objevuje skořepinové sedadlo potažené kůží a Alcantarou s podpisem „PEUGEOT SPORT“. Sedadlo poskytuje vynikající boční oporu. Díky němu tvoří řidič s autem jeden celek a za všech okolností vnímá projížděnou dráhu vozu. Kompaktní volant o rozměru 351 × 329 mm nabízí přirozený úchyt a bezchybnou přesnost na milimetry. Je potažený kůží, ve spodní části je umístěné logo GTi a v horní části červená středová ryska. Nad volantem je umístěn vyvýšený přístrojový panel. Podklad palubního přístroje a uvítací nápis GTi ve středu zdobí šachovnicový motiv.

Nový Peugeot 308 GTi sedí pevně na silnici, a to díky širokému rozchodu (1 570 mm vepředu a 1 554 mm vzadu) a pneumatikám Michelin Super Sport 235/35 R19. Tyto pneumatiky zabírají tak, že posunují hodně daleko limity příčné a podélné přilnavosti. 19palcová kola typu Reverse jsou každé lehčí o 2 kg v porovnání s 18palcovými hliníkovými koly Diamant.

Přední vzduchem chlazené kotoučové brzdy mají průměr 380 mm. Jsou namontované na hliníkovém náboji a mají čtyři písty (o průměru 38 a 41 mm), které se pohybují v pevném třmenu. Průměr zadních kotoučů je 268 mm. Jako celek jsou brzdy velmi výkonné a nepřetržitě zajišťují vynikající výsledky. Přesně vyvážený podvozek umožňuje dynamické řízení vzbuzující důvěru. Přední náprava pseudo-McPherson funguje velmi přesně a s ní přirozeně funguje i zadní náprava s deformovatelným příčným nosníkem. Tyto komponenty také pomáhají snižovat hmotnost vozu, přední zkrutný stabilizátor je napůl dutý a příčná trojúhelníková ramena jsou z hliníku.

Jízda v zatáčkách je velmi precizní, pneumatiky jsou díky přesné přední nápravě optimálně využity. Odklon kola činí -1,67° oproti -0,6° u vozu Peugeot 308.

Tuhost zadního trojúhelníkového ramene se zvýšila ze 110 na 1800 daN/mm. Celý vertikální systém zavěšení kol přední nápravy modelu GTi je odlišný a zahrnuje tyto specifické vlastnosti:

  • tuhost pružiny;
  • nastavení tlumiče pružení, který zahrnuje hydraulický doraz pro omezení hluku;
  • uložení tlumiče pružení, které je tužší a zvětšené, aby mohlo zasáhnout již od začátku komprese, pokud je řidič ve voze sám.

Torzní stabilizátor je poddajnější, aby lépe vyhovoval zadní nápravě. Zvýšila se tuhost zadního nosníku a silentbloků z 30 na 500 daN/mm bočně a ze 170 na 490 daN/mm svisle. Specifické je i vertikální odpružení: tuhost pružiny, nastavení tlumiče a tuhost uložení tlumiče.

U verze 308 GTi 270 k se exkluzivně objevuje diferenciál s omezeným prokluzem Torsen®, který je zabudován do převodovky pro větší dynamiku v zatáčkách. Díky přesunu točivého momentu na kolo s nejvyšší přilnavostí je možné více akcelerovat při výjezdu ze zatáčky. Se sportovním temperamentem vozu je v souladu i software elektronických systémů. Posilovač řízení je seřízen tak, aby fungoval společně s diferenciálem s omezeným prokluzem Torsen®. Zpětná vazba od jednotlivých kol je přesná, řidič v každé chvíli neomylně ví, jaká se auto chová. Vůz naprosto věrně reaguje na pohyb kompaktního volantu.

Diferenciál s omezeným prokluzem Torsen® využívá rovněž nové nastavení systému Traction Control pro optimální fungování. Sportovnější nastavení ESP ponechává větší volnost, umožňuje zejména větší vybočení v ostrých zatáčkách. ESP lze zcela odpojit.

Motor, používající benzín s oktanovým číslem RON 95 nebo RON 98, poskytuje výkon 200 kW a točivý moment činí 330 Nm. Díky vstřikovacímu tlaku 200 bar působí tento agregát velmi svižně. Je neustále zásoben palivem, výkon je téměř konstantní, dokud se nedosáhne hranice omezovače otáček 6 500 ot/min, což je moment, kdy vůz dosáhne obdivuhodné rychlosti. Maximálního točivého momentu je dosahováno v rozmezí 1 900 – 5 000 ot/min. Díky specifické koncepci ovládání obtokového ventilu turbodmychadla (wastegate) je výkon a točivý moment dokonale dávkovaný, a to i ve vysokých otáčkách.

Motor EP6 FDTR splňující emisní normu Euro 6 nabízí kompresní poměr 9,2:1 a špičkovou úroveň pohyblivých částí: kované hliníkové písty podobné koncepce jako u závodních vozů, zesílené ojnice a pístní kroužky, pánve ojničních ložisek s použitým polymerem, zesílené šrouby ojnic. Pro zajištění konzistentního výkonu jsou písty chlazené zespodu dvojitým postřikem oleje. Výfukové potrubí je vyrobeno z oceli, aby odolalo vysokým teplotám až do 1000 °C. Aktivací systému Driver Sport Pack se posílí sportovní charakter zvuku výfukového potrubí.

Tým se zaměřil na ztráty tlaku, jak u sání, tak u výfuku, aby bylo možné využít celého potenciálu motoru. Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport vybaven speciálně vyvinutým systémem chlazení stlačeného vzduchu, který je zabudovaný do spodní části nárazníku. Díky tomu je možné dodávat do systému požadované množství vzduchu ve správné teplotě. Na výstupu z motoru jsou spaliny účinněji vylučovány zcela přepracovaným potrubím, z katalyzátoru do obou koncovek.

Dokonalá péče byla dopřána i silentblokům motoru, které byly zesíleny. Výhoda, kterou to přineslo, je okamžitě vidět. Auto se v zatáčce otočí bez časové prodlevy a zbytečného pohybu. Manuální šestistupňová převodovka je posílená, aby dokázala zvládnout vyšší točivý moment kulminující při 330 Nm. Její dva hřídele jsou nyní opískované (metoda shot-blasting) a ozubená kola prošla karbonitridací. Díky tomuto termochemickému postupu zvyšujícímu obsah uhlíku a dusíku se zlepšila odolnost dílu vůči opotřebení i únavě materiálu. A konečně byla i zkrácena rozvodovka pro lepší akceleraci.


Všechny modely Peugeot 308 SKLADEM

Chcete se dozvědět více? Pošlete nám poptávku nebo dotaz.

Poslat zprávu